INFORMACIJA

Tel./fax. +370 347 34144
Tel. +370 37 478030
Mob: +370 686 80301
Darbo laikas: I-V 8.00-17.00

PRODUKTAI

Priekabų tipai

O1 klasė - priekabos, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 0,75t. Be stabdžių. Gali būti ir su stabdžiais.(visais atvejais B vairuotojo kategorija, nepriklausomai nuo vilkiko bendrosios masės)
O2 klasė - priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 0,75t, tačiau ne didesnė kaip 3,5t. Gali būti su inerciniais-mechaniniais arba pneumatiniais stabdžiais (BE vairuotojo kategorija. Išimtinais atvejais pakanka B vairuotojo kategorijos, tačiau junginio bendroji masė turi būti ne didesnė kaip 3,5t., o priekabos bendroji masė ne didesnė už vilkiko nuosavą masę.
O3 klasė - priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 3,5t., tačiau ne didesnė kaip 10t. Gali būti tik su pneumatiniais stabdžiais.
O4 klasė - priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 10t.
 

Aprašymas

  TAURAS priekabos su lingine pakaba  

  Siekiant patenkinti kuo platesnį klientų ratą, nuo 2012 metų, be stabdžių TAURAS priekabos pradėtos gaminti ir su lingine pakaba.

Priekabose TAURAS, priklausomai nuo modelio, naudojamos atitinkamos galios 3 arba 4 lapų (sustiprintos) lingės, guminės atramos ir amortizatoriai. Turint omenyje, kad linginė pakaba yra ne tokia stabili kaip torsioninė, siekiant maksimaliai sumažinti supimąsį, priekabose TAURAS linginė pakaba sukonstruota taip, kad amortizatoriai sumontuoti už ašies ir pasvirę prieš priekabos judėjimo kryptį išilgai bei maksimaliai išnešti į išorę, kad ašies kraštas kuo plačiau laikytų kėbulą.  Nors tokia amortizatorių montavimo schema gana sudėtinga, tačiau tai stabilumo požiūriu maksimaliai artima torsioninei pakabai.


 

Papildoma informacija

Kas geriau- konservatyvi linginė ar progresyvi torsioninė pakaba? Tai klausimas, iškylantis dažnam priekabos pirkėjui. Pasaulyje nėra idealios konstrukcijos, todėl kiekviena sistema turi savus privalumus ir trūkumus. Tuomet reikia rinktis- kurie privalumai yra svarbūs ir kokie trūkumai nėra reikšmingi.    

Linginė pakaba bene seniausia pasaulyje. Ji atsirado vos atsiradus pirmosioms transporto priemonėms, lingės jau buvo naudojamos netgi žirgų traukiamose karietose. Techninis progresas jau išstumia linginę pakabą  priekabose iki 750 kg, o iki 3500 kg dominuojančią padėtį užima torsioninė, tačiau konservatyvesnis klientas vis dar pageidauja laiko patikrintos linginės pakabos. Vis dar gajus mitas, neva linginė pakaba patikimesnė už torsioninę. Tame, aišku yra dalis tiesos, tai liečia vienaašes be stabdžių priekabas iki 750 kg bendrosios masės. Buvusioje TSRS pagamintos priekabos buvo komplektuojamos iš tuo metu gamintų automobilių detalių, todėl jos turėjo žymiai didesnę faktinę keliamąją galią negu nurodyta priekabos gamintojo, t.y. turėjo nemenką atsargą. Vakarų Europos gamintojams pradėjus gaminti didesnių gabaritų priekabas su 750 kg torsionine pakaba, važiuojant prastesnės kokybės keliais nuo perkrovų ji susideformuodavo arba net lūždavo ir taip dalinai “susikompromitavo”, nes buvo pritaikyta maksimaliai apkrovus eksploatuoti tik geros kokybės keliais. Nors to neatsitikdavo su didesnio galingumo sustiprinta ir turinčia atsargą torsionine pakaba, tačiau pasklido gandas, neva linginė pakaba patikimesnė už torsioninę. To paties galingumo ar tai būtų spyruoklė, lingė, torsionas, ar pneumopakaba turi tą patį stiprumą, todėl renkantis priekabą ir siekiant išvengti eksploatacijos eigoje pakabos deformacijų, patartina atkreipti dėmesį, iš kokio galingumo komplektuojančių detalių ji sukomplektuota. Siekdami išpiginti linginę pakabą, kai kurie gamintojai supaprastina konstrukciją- amortizatorius montuoja skersai priekabos judėjimo krypčiai, jo viršutinę dalį klasikiniu būdu tvirtindami ties kėbulo viduriu, o apatinę prie ašies ties linge arba netgi atvirkščiai – viršus prie kėbulo kraštų o apačia ties ašies viduriu! Tokiu atveju amortizatoriai veikia neefektyviai arba beveik išvis neveikia, nes pilnai pakrovus priekabą amortizatorių padėtis artima horizontaliai. Dažnam tikriausiai teko važiuoti paskui automobilio traukiamą pakrautą priekabą, kuri supasi į šonus, o vairuotojui pastoviai reikia “gaudyti” automobilį ant kelio. Pasitaiko ir tokių, kurie išvis nesivargina montuoti amortizatorių (įsivaizduokite važiavimą automobiliu su neveikiančiais amortizatoriais). Geriausiai amortizatoriai veikia ir efektyviausiai slopina supimąsį, kai jie sumontuoti išilgai priekabos judėjimo krypčiai, sujungiant ašį su kėbulu kuo labiau iš išorės. Jei amortizatoriai sumontuoti už ašies ir pasvirę prieš priekabos judėjimo kryptį, jie veikia maksimaliai efektyviai.Toliau pateikiame torsioninės ir linginės pakabos palyginimus.


  TORSIONIN Ė PAKABA

 Privalumai
 
  1.      Stabilesnė, kas labai svarbu esant maksimaliai pakrautai priekabai 
  2.      Žemesnė - žemiau priekabos svorio centras 
  3.      Nepriklausoma pakaba - vienam ratui užvažiavus ant kliūties, apkrova neperduodama kitam ant tos pačios ašies esančiam ratui 
  4.      Nereikalauja aptarnavimo
  5.      Lengvesnė 
  6.      Pigesnė
 
Trūkumai
 
 
   1.      Kietesnė pakaba, ypač netinka vežti labai lengvus ir dūžtančius ar neatsparius vibracijai krovinius duobėtais keliais, važiuojant tuščia priekaba ji labiau šokinėja
2.      Didesnis spaudimas į rėmą - apkrova labiau koncentruota, reikalingas stipresnis rėmas
 
LINGINĖ PAKABA
 
Privalumai 
 
  1.      Minkštesnė pakaba, tuščia priekaba mažiau šokinėja, ypač tinka vežti lengvus ir dūžtančius bei  bijančius vibracijos krovinius važiuojant blogais keliais
2.      Mažesnis spaudimas į rėmą - apkrova labiau išskirstyta, pakanka silpnesnio rėmo
 
 
  Trūkumai
 
1.      Mažiau stabili, ypač esant maksimaliai pakrautai priekabai 
  2.      Reikalaujanti daugiau priežiūros: dėvisi amortizatoriai, atramos, išdyla įvorės, rūdyja bei dyla pačios lingės
3.      Didesni gabaritai  
4.      Sunkesnė ir daugiau sudėtinių detalių
5.      Aukštesnė - aukščiau svorio centras, dėl ko mažėja stabilumas
6.      Priklausoma pakaba- vienam ratui užvažiavus ant kliūties, apkrova perduodama ir kitam ant tos  pačios ašies esančiam ratui
7.      Brangesnė  

 

Spausdinti